اوزون تراپی درمان قطعی شانه یخ زده
نوشته شده توسط : dryousefi

روش اوزون تراپی درمان قطعی شانه یخ زده بشمار می‌آید و افرادی که درگیر این عارضه هستند، پس از چند جلسه درمانی می‌توانند روند بهبود را مشاهده کنند. در روش اوزون تراپی با تزریق گاز اوزون میزان درد و التهاب در ناحیه شانه کاهش می‌یابد. شانه منجمد یا کپسولیت چسبنده باعث درد و سفتی شانه می‌شود و بیشتر افراد ۴۰ تا ۶۰ سال را درگیر می‌کند.

یکی از بهترین درمان‌ها برای کپسول چسبنده یا شانه یخ زده، اوزون درمانی است. در این روش با افزایش گردش خون، میزان اکسیژن رسانی به مفصل‌های شانه افزایش پیدا می‌کند. شما بیماران گرامی برای جلوگیری از هرگونه عارضه جانبی بهتر است که مراحل درمان را زیر نظر متخصصان انجام دهید. در ادامه بیشتر به روش اوزون تراپی درمان قطعی شانه یخ زده اشاره خواهیم کرد.

اوزون تراپی چیست و چگونه به درمان شانه یخ زده کمک می‌کند؟

اوزون تراپی یکی از نوین‌ترین روش‌های درمان پزشکی است که در آن گاز اوزون به شانه افراد تزریق می‌شود. این گاز نوعی از اکسیژن است که بی‌رنگ می‌باشد و از سه‌اتم اکسیژن تشکیل شده است.

اوزون می‌تواند اثرات درمانی برای آرتریت، بیماری‌های قلبی و ضدعفونی زخم‌ها داشته باشد. در حال حاضر اوزون تراپی درمان قطعی شانه یخ زده تلقی می‌شود و می‌تواند باعث کاهش درد و التهابات بیمار شود.

 

 

در روش اوزون تراپی مخلوطی استفاده می‌شود که حاوی %96-95 اکسیژن و %5-4 O3 است. تعدیل التهابات و کاهش درد از اثرات مثبت اوزون درمانی است. تزریق گاز o3 باعث از بین رفتن مواد آلگوژنیک و غیر فعال شدن برادی کینین و تغییر روند ترشح سروتونین در بدن می‌شود. این موارد که باعث درد بدن می‌شوند، از طریق اوزون درمانی خنثی خواهند شد. از اثرات دیگر اوزون تراپی شل شدن عضلات از طریق تأثیر مستقیم بر فیبر‌های عضلانی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی شانه چیست؟

 مزایای اوزون تراپی برای درمان شانه یخ زده

در علم پزشکی اوزون تراپی درمان قطعی شانه یخ زده می‌باشد. معمولاً دردی که از کپسولیت چسبنده به وجود می‌آید، مبهم و دردناک است. در اوایل بیماری و زمانی که فرد بازوی خود را حرکت می‌دهد، درد شدت پیدا خواهد کرد.

این درد معمولاً در ناحیه خارجی شانه و بالای بازو است. اوزون درمانی می‌تواند باعث بهبود علائم و کاهش التهابات شود. برخی از مزایای درمان شانه یخ زده از طریق اوزون درمانی شامل موارد زیر است:

1- کاهش التهابات

2- کاهش درد

3- بهبود انعطاف پذیری

4- افزایش دامنه حرکتی مفصل شانه

5- افزایش اکسیژن رسانی به مفصل‌های شانه

بیشتر بخوانید: اوزون درمانی روشی مؤثر برای درمان درد کتف و شانه

چگونه برای درمان شانه یخ زده از طریق اوزون درمانی آماده شویم؟

قبل از جلسه درمان پزشک متخصص در یک جلسه مشاوره همه اطلاعات در مورد بیماری شما را دریافت خواهد کرد. پزشکان غالباً بسته به نوع بیماری و ناحیه درمان از بیماران می‌خواهند که نکات خاصی را رعایت کنند و برای تزریق گاز آماده شوند.

قبل از جلسه اوزون تراپی و ۴۸ ساعت پس از آن به هیچ عنوان از داروهای ضد التهاب استفاده نکنید. از سوی دیگر مصرف زیاد از آب نیز ضروری می‌باشد.

در طی جلسه درمان تا حد امکان لباس کمتری بپوشید، چرا که گاز اوزون از طریق پوست جذب می‌شود. برای به حداکثر رساندن فواید و مزایای درمان بهتر است که حتی الامکان یا چیزی نپوشید یا لباس کمتری به تن داشته باشید.

<yoastmark class=

اوزون تراپی شانه منجمد به چه افرادی توصیه نمی‌ شود؟

روش اوزون تراپی درمان قطعی شانه یخ زده یا کپسولیت چسبنده محسوب می‌شود، اما برای برخی از افراد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

1- دوران بارداری: اوزون درمانی برای خانم‌های باردار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: شانه یخ زده چیست؟ + علائم

2- داشتن پرکاری تیروئید: اوزون درمانی برای آن دسته از افرادی که پرکاری تیروئید دارند، مناسب نیست.

3- بیماری ترومبوسیتوپنی: افرادی که مبتلا به بیماری ترومبوسیتوپنی هستند بهتر است که از روش اوزون درمانی استفاده نکنند.

هزینه اوزون تراپی شانه یخ زده

هزینه اوزون تراپی شانه یخ زده معمولاً بر اساس نوع بیماری و شرایط بیمار، کلینیک درمانی و مهارت پزشکان متفاوت است. از سوی دیگر تجهیزات و امکاناتی که برای درمان بیماران استفاده می‌شود در هر کلینیکی متفاوت خواهد بود.

پزشک در جلسه مشاوره اطلاعات لازم را در ارتباط با هزینه‌ها به شما اعلام خواهد کرد. توصیه می‌کنیم در قبال هزینه‌ای که برای اوزون تراپی شانه می‌پردازید، حتماً به کلینیک‌های معتبر با داشتن پزشکان متحصص مراجعه کنید تا مراحل تزریق گاز اوزون بدون عارضه انجام شود.

کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی از بهترین مراکز درمانی غرب تهران است و کادر پزشکی این کلینیک اوزون درمانی شانه را با بهترین تجهیزات برای شما بیماران گرامی انجام خواهند داد.  برای دریافت مشاوره و نوبت اوزون تراپی شانه یخ زده از پزشکان مجرب این مجموعه می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

دکتر ناصح یوسفی

 خلاصه مطالب

در علم پزشکی نوین این روش درمان قطعی شانه یخ زده به شمار می‌آید. عارضه شانه منجمد یا کپسولت چسبنده باعث سفتی و درد شدید در ناحیه شانه می‌شود و التهابات زیادی در این ناحیه به وجود می‌آید. اوزون درمان یک روش مؤثر برای شانه یخ زده می‌باشد، چرا که هنگام تزریق گاز اوزون میزان گردش خون در بدن افراد افزایش پیدا می‌کند و اکسیژن رسانی در نواحی مختلف شانه باعث کاهش درد و التهابات خواهد شد.

برای اینکه بتوانید از مزایای شانه منجمد بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم که حتماً فرایند درمان را تحت نظر پزشکان متخصص انجام دهید. کلینیک پی آر پی دکتر ناصح یوسفی به عنوان یکی از بهترین مراکز درمانی با داشتن بهترین و مجرب‌ترین توانبخشان کشور مراحل اوزون تراپی را با رعایت نکات پزشکی و با بهترین تجهیزات و بهترین قیمت اوزون تراپی انجام خواهند داد و پس از هر جلسه مراقبت‌های پس از درمان را دریافت خواهید کرد.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

منبع:سایت پی آر پی ایران و اوزون تراپی درمان قطعی شانه یخ زده

 





:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر , ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: